לרכישת קלפי (הת)חלה לשבת

קאירה פראני

ראשי » קאירה פראני
כיצד מאות מיליוני עוקבים הביאו להנפקה ראשונה מסוגה בעולם?

(הת)חלה לשבת – סיפור על נערה, שנשרה מהאוניברסיטה, שלה ולבעלה כמות עוקבים השווה לאוכלוסיית אוסטרליה ויוצאת להנפקה ראשונה מסוגה בשווי של כמאה מיליון דולר.

קיארה פראני נולדה בצפון איטליה, לרופא שיניים וכותבת מותחנים. קאירה מאשימה את אמה בקריירה שלה וברצון לצילום עצמי מתמיד ״אמא שלי הייתה חוזרת עם 10 גלילי סרטי צילום מהחגים שלנו, היא תמיד צילמה תמונות וסרטונים שלי ושל אחיותיי כדי להראות לדודה שלי ולסבתא שלי. אני עושה בדיוק את אותו הדבר אבל עם מיליוני אנשים״.

בגיל 20, בזמן שלמדה משפט בינלאומי באוניברסיטת בוקוני במילאנו. היא החלה לכתוב, בהתחלה בכל מיני אתרים. משראתה שיש לה קהל החליטה להקים את הבלוג theblondesalad.com, הבלוג נכתב באיטלקית ובאנגלית. הסלט הבלונדיני התחיל כחוסר יראת כבוד לאופנה, מן רצון לערבב הכל כמו סלט. היא מעולם לא סיימה את התואר כיוון שתהילתה באיטליה צמחה במהירות מספקת על מנת להתפרנס ממנה בכבוד.

השנים הראשונות לא היו קלות, כשהלכה לתצוגות אופנה, גורמים בתעשייה היו לועגים לה, ממש טורקים את הדלת בפניה בכמה הזדמנויות. אך היא לא ויתרה ויצרה קהל נאמן שרק הלך גדל, וכך שנתיים לאחר שהשיקה את הבלוג שלה, הוצע לה על ידי קבוצת התקשורת של סילביו ברלוסקוני, להיות כתבת אופנה ברשת הטלוויזיה הפרטית הגדולה ביותר באיטליה. היא סירבה. המטרה שלה הייתה – הכרות בזירה הבינלאומית. במידה והיא הייתה נענית להצעה, הטלוויזיה הייתה מעניקה לה תהילה מהירה אבל מקומית בלבד ובאיטליה, במוקדם או במאוחר הקהל הפוטנציאלי שלה יסתיים. היא הבינה שהקהל הוא הכלי החשוב שיש לה ורצתה להרחיבו לזירה הבינלאומית.

לכן, שלוש שנים מאוחר יותר היא עברה ללוס אנג'לס, היא רצתה להתמקצע, ללמוד אנגלית ולאבד את המבטא האיטלקי שלה וכך עשתה. היא אספה סביבה צוות מקצועי שמשלים אותה והחלה להתייחס לעצמה ממש כעסק. בית הספר לעסקים בהרווארד השתמש בה כמקרה בוחן כיצד לייצר רווחים מהיותך משפיען ומותג אישי כעסק.

לאחר שלוש שנים נוספות היא חזרה לאיטליה, כבלוגרית האופנה המובילה ביותר בעולם עם ההכרה הבינלאומית שרצתה ועסקאות בשווי אלפי דולרים לכל פוסט. בנוסף, היא מתחה את המותג שלה בעולמות המסחור ויצרה קו ביגוד ואביזרים המוכר בעשרות מיליוני דולרים לשנה, ושיתופי פעולה עם המותגים הנחשבים ביותר בעולם. לדוגמא, קיארה שיתפה פעולה עם מותגים שאינם אופנה כמו מים אוויאן לעיצוב בקבוק. היא גם ערכה קמפיינים עולמיים עם מותגים כמו לואי ויטון, דיור ופנטן ועשתה שיתוף פעולה מדהים עם קונברס לנעלי אול סטאר.

היא חוצפנית כמו דולי פרטון ולובשת בגדים כמו ברבי, רכה כמו ממתק. אבל התנהגותה של דמות הברבי שלה מתעתעת. היא מאוד ממוקדת בעסקים. הבגדים אותם היא מוכרת הם בגדי רחוב מאוד ילדותיים, נוצצים וורודים. מוטיב החתימה שלה הוא עין כחולה וקורצת מסוגננת המוטבעת על נעלי בלרינה, בגדי ים, ארנקים, סווטשירטים ועוד והם מאוד יקרים.

כיום היא בעלת כ-21 מיליון עוקבים באינסטגרם, מספר השווה בערך לאוכלוסיית הולנד. בעלה, הראפר האיטלקי הראפר פדז, ועוקביהם המשולבים (כ-25 מיליון) שווים לכל אוכלוסיית אוסטרליה. 67 מיליון איש צפו בחתונתם (שווה לאוכלוסיית אנגליה). חלק מהעוקבים שיתפו את סרטון החתונה שלהם והאחרים קראו תיגר על בזבוז הכסף, בחתונה שנערכה שלושה ימים בפרגנז בסיציליה.

האם יש לה גבולות במה שהיא מעלה לרשתות החברתיות? בנה ליאונה הוא אורח קבוע בפיד שלה ובתחילתו של הסרט התיעודי שיצא עליה שנה שעברה, נראית כוכבת האינסטגרם האיטלקית נכנסת לחנות קעקועים כדי לעשות פירסינג בפיטמה. שיתוף של רגעים אישיים כאלה מחייה, הם הרבה ממה שהביאו לה את תהילתה ועוקביה וזאת למרות הבעיות האתיות שרבים רואים בהן.

מה ניתן ללמוד מקיארה?

קהל מסור הוא המטרה העיקרית–  הקהל הוא המפתח להצלחה. הקדישו את עיקר זמנכם, לבנות קהל גדול ומסור של עוקבים אותנטיים ומעורבים. ברגע שאבטחתם את הקהל, אתם כבר באמצע הדרך למעמד האל.

הקיפו את עצמכם ביזמים חיוביים – לאחר שקיארה ידעה שהקהל שלה מוכן לראות ממנה עוד, היא החלה לבנות צוות. זה היה קריטי להצלחתה, מכיוון שהיא בנתה צוות של אנשים שיש להם כישורים שהיא לא בורכה בהם. אחרי הכל, ילדה אחת לא יכולה לעשות הכול. בנוסף, הצוות שלה הורכב מאנשים רבים שרצו בהצלחת המותג שלה והסתפקו בתפקיד 'מאחורי הקלעים'. כשאתם בונים צוות, אל תצרפו אנשים שהשאיפה שלהם היא להיות בלוגרים. זה לא יועיל. במקום זאת, ודאו שהצוות מבין שאתם הפנים של המותג כבר מההתחלה. זה יחסוך מריבות ובלבול בהמשך.

הנוכחות החברתית היא העסק וככה יש להתייחס אליה – כשאתם מסתכלים בבלוג של קיארה או בחשבון האינסטגרם שלה, הם עשויים להיראות כמו דפים של כל חובבי אופנה אחרים. אבל קיארה היא הרבה יותר. בין אם מדובר בשותפויות למותג או בחסויות לאירועים, קיארה לא מפסיקה לחדש, להעלות, והכי חשוב, לייצר רווחים מהמותג שלה.

צרו מוצר לא מקוון ומתחו את המותג מעבר לאונליין – לאחר ששלטתם בנוכחות המקוונת שלכם, בניתם קהל נאמן ובניתם צוות שיעזור להעצים את המותג, תוכלו לעבוד לקראת הרחבת האימפריה שלכם גם במצב לא מקוון. קיארה עשתה זאת באמצעות קו האופנה הפופולרי שלה ובאמצעות שותפויות מותג מרשימות. שותפויות מגה אלה לא רק מגבשות אותה ככוכבת אופנה, אלא הן הרחיבו את נוכחותה גם במצב הלא מקוון, מה שעוזר להבטיח את אריכות הימים של המותג המדהים שלה.

כעת, קאירה בת ה-33, שוקלת לבצע הנפקה ראשונה לציבור כדי להפיק רווחים נוספים ממעמד כוכבת האופנה והסגנון חיים שבנתה לעצמה בעשור החולף. הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת מילאנו, העיר בה היא מתגוררת, תהיה לא רק גימיק פרסומי עבור הבורסה עצמה, אך גם תעמיד במבחן את כוח העמידה של המודל העסקי של "משפיענים" ובעצם כמה שווה מיתוג אישי?

גיבורים נוספים ללמוד מהם
10.05.24
שיראל חוגג
איך ילד שגדל באופקים, מגיע להיות מנכ"ל am:pm, אחד הסמנים המזוהים של ה-7.10 ופנס מאיר על הכשל בהנהגת במדינה?
15.09.23
יערה קידר
איך ילדה, שגדלה עם תרנגולים בחצר, הופכת להיות אחת המרצות והאוצרות הטובות ביותר בארץ ואולי בעולם כולו?
19.08.23
גולדה מאיר
איך ילדה, שנולדה בלב האנטימשיות, חמשת אחיה נפטרו לפני שהספיקו להגיע לגיל שנה, מגיעה להיות ראשת הממשלה הראשונה והיחידה שלנו והשלישית בעולם כולו?
למה אנחנו רוצים שתהיו פה?
לכולנו יש מה ללמוד. בכל שלב ובכל ויום בחיינו. זו התובנה המרכזית ממיזם התוכן שהקמתי עבורכם "(הת)חלה לשבת". באתר תוכלו למצוא מגוון של עשרות סיפורים של יזמות ויזמים מרחבי העולם שמביאים אותנו ללמוד, לקבל השראה, להתפתח ולצמוח, גם תוך כדי התמודדויות וקשיים לא מעטים. גיבורים וגיבורות, מעולמות שונים ותחומים מגוונים, אשר הציבו לעצמם מטרות, עברו דרכים פתלתלות ומרתקות – והצליחו (אצל חלקם גם הכשלון היה הצלחה).

יחדיו, נצא למסע של הכרות עם הגיבורים והגיבורות ובעיקר…עם עצמנו.
"איזה הוא חכם–הלמד מכל אדם" (מסכת אבות, ד פסוק א'.)


עכשיו תורכם, המליצו לנו לכתוב על מישהו\י
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
quotes

שנשמור על קשר?

תרצו לקבל ממני עדכונים על (הת)חלות חדשות, תובנות, חדשות ועוד?
השאירו לי שם, מייל ומקום בלב :)

דילוג לתוכן